Livros e capítulos

COELHO, Ricardo Limongi França; de Almeida, Marcos Inácio Severo ; GOMES, Alessandra Cristina ; OLIVEIRA, Denise Santos . A Evolução dos Estudos Comportamentais no Campo do Marketing. In: SEABRA, Lavínnia; DE ANDRADE, Rita Moraes; COELHO, Ricardo Limongi França; DE ALMEIDA, Marcos Inácio Severo; MONSUETO, Sandro Eduardo; ABDALA, Lorena; NEIRA, Dorivalda. (Org.). Travessias: Diálogos Criativos. 1ed.Goiânia: Universidade Federal de Goiás, 2018, v. 1, p. 283-296. 

OLIVEIRA, Denise Santos ; COELHO, Ricardo Limongi França ; de Almeida, Marcos Inácio Severo ; GOMES, Alessandra Cristina . Como Aumentar o Nível de Engajamento do Consumidor no Ambiente Virtual?. In: SEABRA, Lavínnia; DE ANDRADE, Rita Moraes; COELHO, Ricardo Limongi França; DE ALMEIDA, Marcos Inácio Severo; MONSUETO, Sandro Eduardo; ABDALA, Lorena; NEIRA, Dorivalda. (Org.). Travessias: Diálogos Criativos. 1ed.Goiânia: Universidade Federal de Goiás, 2018, v. 1, p. 297-306. 

COELHO, Ricardo Limongi França; de Almeida, Marcos Inácio Severo ; OLIVEIRA, Denise Santos ; GOMES, Alessandra Cristina . O Processo de Compra do Consumidor no Ambiente Multicanal. In: SEABRA, Lavínnia; DE ANDRADE, Rita Moraes; COELHO, Ricardo Limongi França; DE ALMEIDA, Marcos Inácio Severo; MONSUETO, Sandro Eduardo; ABDALA, Lorena; NEIRA, Dorivalda. (Org.). Travessias: Diálogos Criativos. 1ed.Goiânia: Universidade Federal de Goiás, 2018, v. 1, p. 307-326. 

de Almeida, Marcos Inácio Severo ; COELHO, Ricardo Limongi França ; OLIVEIRA, Denise Santos ; GOMES, Alessandra Cristina . O Marketing Direto Funciona para Clientes já fidelizados? Apenas de forma parcial.. In: SEABRA, Lavínnia; DE ANDRADE, Rita Moraes; COELHO, Ricardo Limongi França; DE ALMEIDA, Marcos Inácio Severo; MONSUETO, Sandro Eduardo; ABDALA, Lorena; NEIRA, Dorivalda. (Org.). Travessias: Diálogos Criativos. 1ed.Goiânia: Universidade Federal de Goiás, 2018, v. 1, p. 339-348. 

GOMES, Alessandra Cristina ; COELHO, Ricardo Limongi França ; OLIVEIRA, Denise Santos ; de Almeida, Marcos Inácio Severo . O Impacto das Inovações e das Redes Sociais no Desempenho do Pequeno Varejista Multicanal. In: SEABRA, Lavínnia; DE ANDRADE, Rita Moraes; COELHO, Ricardo Limongi França; DE ALMEIDA, Marcos Inácio Severo; MONSUETO, Sandro Eduardo; ABDALA, Lorena; NEIRA, Dorivalda. (Org.). Travessias: Diálogos Criativos. 1ed.Goiânia: Universidade Federal de Goiás, 2018, v. 1, p. 327-338.


Coelho, R.L.F. & de Almeida, M.I.S. (2018). The role of digital influencers in social media. In Tuten, T., Instructor’s Manual to accompany Tuten, T. & Solomon, M. (2018). Social Media Marketing, 3e, London, UK: Sage.

de ALMEIDA, Marcos Inácio Severo; PORTO, Rafael Barreiros; COELHO, Ricardo Limongi França. How Service Differentiation at the Store Level Impacts B2B Performance? Product-Service Interplay Implications for Sales and Market Share in an Emerging Market. In. Rossi Patrícia. Spring Ink. 2017, p-1517-1527.

COELHO, Ricardo Limongi França Coelho. Confiança do consumidor com as marcas nas mídias sociais. In: BRITO, Eliane Zamith; BLISKTEN, Izidoro; ZANETTE, Maria Carolina (Org.). Redes e Articulações: Cultura e Consumo Entre o Real e o Virtual. 1ed. São Paulo. 2014, p-155-175.

BORGES, Cândido; Najberg, Estela; TETE, Marcelo; BORGES, Marcos Martins; FREITAG, Maria Salete Batista; LIMONGI, Ricardo; FERREIRA, Vicente da R S. Finanças para empreendimentos sustentáveis. In: Cândido Borges. (Org.). Empreendedorismo Sustentável. 1ed.São Paulo: Saraiva, 2014, v. 1, p. 67-86.

BRITO, Eliane Pereira Zamith ; ZANETTE, Maria Carolina ; ABDALLA, Carla Caires; FERREIRA, Mateus; LIMONGI, Ricardo; ROSENTHAL, Benjamin . Corporate Branding in Facebook Fan Pages: Ideas for Improving Your Brand Value. 1. ed. Business Expert Press, 2015. v. 1. 140p.